czwartek, 12 grudnia 2013

Dlaczego moja córka nie chce nauczyć się czytać?

Moja cudowna córeczka ostatnio zdecydowała:
- Mamo ja chcę nauczyć się czytać.
Odpowiadam:
- Wspaniale. Będziesz mogła sobie wtedy już czytać samodzielnie!
To kiedy zaczynamy naukę? (...)
Maja, po chwili namysłu.
- Nie, mamo, ja, to narazie, nie chcę się uczyć czytać.
- Nie? przecież przed chwilą chciałaś.
- No tak, ale jak już się nauczę, to wtedy ty nie będziesz mi już czytała.
- Ależ skąd?! oczywiście, że będę, bo ja bardzo lubię ci czytać.
- Ooo, mamooo, jak ja cię bardzo lubię:)


Źródło


I na tym się skończyło. Córka zna alfabet, ale po namyśle, stwierdziła, że ma jeszcze czas na naukę czytania. Czasem bierze do ręki książkę i udaje, że czyta.
Fajnie się wtedy słucha improwizowanych i spontanicznych tekstów swojego dziecka.
A dzieci mają nieograniczoną wyobraźnię i kreatywne słowotwórstwo. Oj tak.
Zadziwia mnie codziennie swoimi tekstami i spostrzeżeniami i często rozśmiesza swoimi trafnymi uwagami czy odpowiedziami. Wówczas nabieram momentalnie dystansu do świata, ludzi, spraw i do życia. 
Z kolei, mój półtora roczny synek też potrafi wywołać uśmiech na mojej twarzy i jednocześnie zmienić moje nastawienie do świata, mimo, że jeszcze nie gada pełną parą.

Dzieci potrafią zdziałać wiele. Bardzo wiele. Ale o tym innym razem.


8 komentarzy:

  1. Oj dzieci faktycznie potrafią wiele. Moja córeczka w jednym momencie wkurza mnie tak, że sie we mnie gotuje, ale jednym slowem " mamuś", usmiechem i całusem totalnie mnie zniewala :) Pozdrawiam, Mama A.

    OdpowiedzUsuń
  2. To prawda, dzięki maluchom patrzymy na świat zupełnie inaczej. Takie dziecięce spostrzeżenia mogą nas, dorosłych wiele nauczyć. I tak jak napisałaś nabieramy dystansu do wszystkiego. A przy tym ile radości:))

    OdpowiedzUsuń
  3. bystra :) oj zgadzam się z tobą, dzieci potrafią odmienić wszystko. Ja np. nie potrafię być zdołowana w towarzystwie mojego synka, po prostu się nie da :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam do siebie.
    7 miesiąc ciąży, 20 lat, milion pomysłów na minute, dorosłe życie z dnia na dzień. Zobacz sama co z tego wyjdzie!
    http://stormofhormones.blogspot.com/
    Zapraszam Cię również na mojego oficjalnego Fanpage'a :)
    https://www.facebook.com/stormofhormones

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje dziecko też czasem udaje, że czyta. Opowiada wspaniałe historie, lubię ich słuchać:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja miałam obawy, że moje dziecko nie lubi książek, ale jak się okazało nie lubi i ze mną. Ze mną robi inne rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam należy często zmienić nasze podejście do nauki. Kiedy my się uczyliśmy było inaczej, teraz można uczyć się poprzez zabawę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz:)
Chętnie odwiedzę również Twojego bloga i podzielę się moimi uwagami:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pink Transparent Star