poniedziałek, 10 grudnia 2012

Wychowanie przez czytanie.Tupcio Chrupcio.

Seria bajek z cyklu  "wychowanie przez czytanie" o Tupciu Chrupciu.

Kim jest tajemniczy Tupcio? 
To niezwykle sympatyczna myszka, zachowująca się jak kilkulatek, budząca prawdziwe zainteresowanie małych, kilkuletnich  czytelników.Książeczki o Tupciu przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym, ale uważam, że z powodzeniem polubią je dwulatki.


                                                                                         Wydawnictwo Wilga, 2010

Jako, że moja córka jest nocnym markiem, pomyślałam, że ta książeczka może być dla niej. Dlaczego dzieci powinny chodzić spać o właściwej dla nich porze? Odpowiedź na to pytanie dzieci znajdą w tej książeczce.
Bajkę, jak większość, wypożyczyłam z Majką, z naszej publicznej biblioteki.Jest też dostępna w księgarniach internetowych.

O czym jest książeczka Tupcio Chrupcio  "nie mogę zasnąć"?

Tupcio Chrupcio nie lubi nocy.Gdy nie może zasnąć, marudzi i nie daje spać mamie.Nie pomagają czytane przez mamusię  bajki, przy których, zamiast Chrupcia, zasypia mama.Mama przygotowuje synkowi ciepłe mleko. Tłumaczy dlaczego w nocy trzeba spać.Mówi to, tak łagodnym i spokojnym tonem, że w końcu Tupcio zasypia.

Mojej córce bajka bardzo podobała się, tak, że czytałam już ją kilkanaście razy.

Doświadczenia małej myszki bez trudu przekładają się na przeżycia maluszków i to jest w  bajkach niezwykle cenne.Dzieci niejako uświadamiają sobie pewne sytuacje i ich problemy i przez ten fakt przypisują je swoim.
Dodam, że książeczka posiada twardą oprawę.Obrazki są na każdej całej stronie, a to istotne dla maluszków:) Bajka nie za długa, nie za krótka.W sam raz do poduszki.

 Pozostałe tytuły z tej serii to:

* Mama Tupcia Chrupcia idzie do pracy
* Tupcio Chrupcio nie chce iść do przedszkola
* Tupcio Chrupcio przedszkolak na medal
* Tupcio Chrupcio nie chce jeść
* Tupcio Chrupcio żegnaj pieluszko
* Tupcio Chrupcio mam rodzeństwo
* Tupcio Chrupcio jest kłamczuszkiem
* Tupcio Chrupcio nie chce jeść
* Tupcio Chrupcio nie chcę jeść!
* Tupcio Chrupcio dbam o zęby
* Tupcio Chrupcio kaprysi
* Tupcio Chrupcio odwiedza dziadków
* Tupcio Chrupcio umiem się dzielić
* Tupcio Chrupcio ja się nie boję
* Tupcio Chrupcio nie dam sobie dokuczać
* Tupcio Chrupcio urodzinowy prezent
* Tupcio Chrupcio kapryśna myszka

Wczoraj widziałam w księgarni, że nowsze wydanie Tupcia ma na okładce znaczek "wychowanie przez czytanie", który to znaczek jest przypisywany bajkom, które "leczą" tzn. pozwalają dzieciom uporać się z ich własnymi problemami.

Tego typu bajeczek  jest całe mnóstwo na rynku, np. seria o Zuzi, Franklinie czy Kajtusiu.
Następnym razem przedstawię dwie książeczki, które pokazują jak przygotować nasze dzieci do pojawienia się w ich życiu rodzeństwa.To dopiero wyzwanie!
Pamiętam, jak Majka, kazała sobie czytać bajkę "Zuzia i nowy dzidziuś" prawie codziennie, zanim na świat przyszedł jej młodszy brat.Ale o tym niebawem:)




13 komentarzy:

  1. mój synek uwielbia książki, ale tej jeszcze nie mamy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że mają taki duży wybór tytułów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze wiedzieć. Zamierzam zakupić parę książek pod choinkę to już wiem co wybiorę. Ale czekam też na wpis o książce dla maluszka, które będzie miało rodzeństwo, bardzo interesuje mnie ten temat:)

    OdpowiedzUsuń
  4. tak, tak napiszę.Będą dwie rózne książeczki, które zostały
    "przetestowane" przez moją wtedy 3 latkę:)
    o, nowe zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaś teraz jest za mały na takie książki , narazie słucha tego co ja aktualnie czytam. Tupcia zapisuje na liście na przyszłość z pewnością sie przydadzą za rok ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie słyszałam o tych książkach :) Dzięki za przybliżenie zwłaszcza, że książka to zawsze dobry zakup :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się, chyba wszystkie dzieci uwielbiają ten czas, kiedy mama czy tata przeczyta bajkę:)

      Usuń
  7. lubię tego typu książeczki, dzieci naprawdę chcą potem naśladować bohaterów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nabierają też wiary w swoje siły,skoro bohaterowi się udało, to czemu nie mi?:))

      Usuń
  8. A co czytałaś Twoim dziwcią jak miały 9 - 10 miesięcy. Ja narazie nie trafiam z wyborami.

    OdpowiedzUsuń
  9. napiszę o tym w oddzielnym poście:) niebawem.Zapraszam do śledzenia bloga:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz:)
Chętnie odwiedzę również Twojego bloga i podzielę się moimi uwagami:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pink Transparent Star