piątek, 16 maja 2014

Rozmówki córki

Dzisiaj kolejny z cyklu "rozmówki córki" post. Moja 5-latka zaskakuje mnie co dzień, swoimi pomysłami, podejściem do życia. Powinnam notować jej spostrzeżenia, na bieżąco, by po latach można było co wspominać i pośmiać się. Oto, co udało mi się zapisać w pamięci.

Rozmowa nr 1.

Córka do mamy:
- Mamo, zadam ci zagadkę.
- Słucham
- Jak się inaczej nazywa cukier?
- No nie wiem; słodzik?
- Nie mamo. Biała śmierć.
- O! a skąd masz takie informacje?
- Tata mi powiedział.
- Aha.

Rozmowa nr 2

- Mamo, zadam ci inną zagadkę.Jesteś gotowa?
- Dawaj.
- Jest czarne i groźne i żyje w dżungli.
- No nie wiem. Może wąż?
- Nie. Poddajesz się mamo?
- No nie, walczę dalej;-)
- Poddaj się, bo to jest trudna zagadka - pewnie nie chce, żebym zgadła przypadkiem;-)
- No dobra, co to jest?
- No mamo, przecież to czarna pantera! nie wiesz takich rzeczy?!
- Wow!

Rozmowa nr 3

Jakiś czas temu. Mam się zabrać za mycie okien i inne sprzątanie, a mam na to mało czasu. Mówię, a właściciwie myślę głośno. 
- Kurczę, tyle sprzątania, nie wiem czy dam radę dzisiaj.
Córka podchwyciła.
- Mama dasz radę, dasz radę, dasz radę. No Hubert, kibicuj. Trzymamy kciuki!
I co, dałam.

Rozmowa nr 4

Jest decyzja, że rower Mai będzie stał w garażu.
Mąż mówi:
-A jak go ktoś ukradnie?
Ja: Nikt nie ukradnie rowerka dziecięcego.
Maja wcale się nie przejęła, że ktoś może jej ukraść rower:
- Trudno będę miała jeszcze hulajnogę.
Ja: A jak hulajnoga zniknie?
Maja:
-To mamy jeszcze samochód! Jego nie ukradną tak łatwo.

 No prosze, to się nazywa mieć dystans do życia i "trzeźwość myślenia"!

3 komentarze:

  1. Dzieci nie przywiązują tak dużej wagi do przedmiotów jak my :) Dlatego też widmo ich utraty nie jest takie straszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czarna pantera najlepsza!!! :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. już nie mogę się doczekać "głębszych" rozmów z moim Wojtkiem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz:)
Chętnie odwiedzę również Twojego bloga i podzielę się moimi uwagami:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pink Transparent Star