środa, 20 lutego 2013

Szybka sałatka z makaronem i suszonymi pomidorami

Przepadam za suszonymi pomidorami.Zwłaszcza teraz, w zimie, kiedy świeże pomidory nie smakują i nie pachną tak jak latem.
Kupuję raz na  dwa tygodnie słoiczek suszonych pomidorów.I dodaję je praktycznie do wszystkiego - do sałatek, mięsa, omletów i na kanapki.Wszystko zależy od naszej wyobraźni i smaku.Mi najbardziej smakują jako nadzienie do mięsa drobiowego  i w sałatkach.
A oto przepis na mega szybką, zdrową i sprawdzoną przez mnie sałatkę.Smakuje wyśmienicie.Przygotowuję ją głównie dla moich gości.

Składniki można dodawać w różnych proporcjach w zależności od naszego gustu i smaku.

Składniki:
  • Makaron drobne muszelki
  • Słoiczek pomidorów suszonych w oleju bez konserwantów.
  • kukurydza w puszce
  • 1 papryka czerwona
  • 3/4 główki brokuła ( można również dodać więcej lub mniej)
  • 1 świeży ogórek
  • kilka łyżek oliwy z oliwek
  • pieprz, sól, bazylia, oregano do smaku
Brokuły rozdzielam na  drobne różyczki  i gotuję.Następnie studzę.W międzyczasie gotuję również makaron, najlepiej al dente.
Kroję drobno ogórek, paprykę i suszone pomidory.Mieszam wszystkie składniki, dodaję ostudzony makaron, różyczki brokułów, kukurydzę i na końcu skrapiam oliwą z oliwek i olejem  ze słoiczka z suszonych pomidorów. Przyprawiam do smaku.
Zalewa z suszonych pomidorów nadaje się wspaniale i z powodzeniem może zastąpić dressing do sałatek.


Smacznego!

18 komentarzy:

  1. uwielbiam suszone pomidory! nawet kilka razy sama suszyłam, ale nie jest to zbyt ekonomiczne ;) lubię takie sałatki - tylko nie dodaję kukurydzy, bo nie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej a ja taka głodna. Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda smakowicie, chociaż chwilowo przejadły mi się suszone pomidorki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To są moje smaki:) Zrobię w najbliższym czasie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. mmmmmmmmmmmmm moje klimaty! muszę zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  6. mm, muszę zdecydowanie spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  7. aż wstyd przyznać, ale ja nigdy nie jadłam suszonych pomidorów.

    OdpowiedzUsuń
  8. koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham suszone pomidory ! Koniecznie muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepis zapisałam ,w weekend robię;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniam ale pyszna, pewnie tez wyprobujemy:D
    blog bardzo fajny obserwuję i zapraszam do Nas http://fotografujemy-gotujemy-testujemy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda bardzo kusząco! Chyba jutro zrobię:)

    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz:)
Chętnie odwiedzę również Twojego bloga i podzielę się moimi uwagami:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pink Transparent Star