piątek, 9 listopada 2012

Zupa - krem z dyni

Oto mój wczorajszy zakup.Dynia zwykła, która ważyła około 6kg.Poprosiłam panią ekspedientkę o przekrojenie dyni na pół, co by się przekonać czy jest dojrzała.Była.I pachniała dynią.


      Składniki dla około 8-10 osób:
  • około 1,5-2 litry bulionu
  • dynia zwykła lub piżmowa około 5-6kg
  • ugotowane 4 małe marchewki
  • mała cebulka z ząbkiem czosnku zeszklona na patelni
  • sól, pieprz, imbir, kurkuma, cukier, sok z pomarańczy do smaku
      Pokroiłam dynię na małe kawałki i obrałam.Zajęło mi to ok 30 min.


Kawałki dyni  zalewamy wodą. Gotujemy, aż zmiękną.Następnie miękką, ugotowaną dynię wrzucamy do 1,5 litry bulionu (który przygotowałam z następujacych składników: włoszczyzny i skrzydła z indyka).Miksujemy  blenderem razem z marchewką, cebulką i czosnkiem.Wcześniej odlałam trochę bulionu, aby regulować gęstość zupy.Dolewamy, jeśli zupka wydaje się za gęsta.

Na koniec przyprawiamy do smaku przyprawami.Dodajemy według uznania wyciśnięty sok z pomarańczy.
Zupkę dyniową możemy podać z grzankami, migdałami lub startym żółtym serem, a nawet z suszoną żurawiną.
Zupa dyniowa w moim wykonaniu jest lekko słodkawa, ponieważ taką lubię, ale możemy również nie dodawać cukru.Otrzymamy wtedy wersję wytrawną.


 Smacznego!

 ps. Najlepsza jest dynia piżmowa do przyrządzania zup.Ma fajny słodkawo-maślany smak.

3 komentarze:

  1. czytam o tych zupkach z dyni i coraz bardziej mi się takiej chce, więc muszę się w końcu rozejrzeć za dynią

    OdpowiedzUsuń
  2. ta zupa jest rewelacyjna na drugi dzień, kiedy przejdzie wszystkimi składnikami i przyprawami, naprawdę polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. zupki z dyni uwielbiam :) zresztą u mnie teraz całe menu pod znakiem dyni :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz:)
Chętnie odwiedzę również Twojego bloga i podzielę się moimi uwagami:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pink Transparent Star