środa, 17 października 2012

Buty do biegania. Jogging.

Jestem, a właściwie to byłam na etapie kupna obuwia do biegania i przy okazji do fitnessu, itp. Przewertowałam najpierw allegro, sklepy internetowe, co by się zorientować.
Ceny  - taak, wiem na jakim poziomie się kształtują. Jeśli chcesz sobie kupić buty: do profesjonalnego biegania, idealnie dobrane do stopy, z boską amortyzacją, buty, w których nie czujesz zmęczenia, po prostu takie, które Cię "niosą" przygotuj się na wydatek rzędu 400-500 PLN.

Jako, że nie zamierzam na razie startować w maratonie, wybieram buty do amatorskiego biegania, które można kupić spokojnie za 150 PLN (firmy hiszpańskiej Joma, notabene świetne buty) z górną granicą 200 PLN( tu jest szeroki wybór jak: asics, reebok, adidas) -  dla stopy neutralnej.

Stopy.
W profesjonalnym sklepie, zanim zaczniesz przymierzać buty, zapytają Cię o wagę i  typ stopy, lub o rodzaj pronacji.

Dla niewtajemniczonych:

Są 3 rodzaje stóp:
  • pronująca - tu pronacja może być: lekka, średnia lub duża. O pronacji mówimy, kiedy w czasie chodu, biegu nasz ciężar ciała powoduje przechylenie  kostki do wewnątrz. Normalna pronacjaczyli jeśli ciężar ciała przesuwa sie przez śródstopie, amortyzuje i pomaga nam tłumić wstrząsy, kiedy idziemy i biegniemy. Zwiększona pronacja wymaga specjalnego obuwia.Brak takiego,może spowodować poważne urazy czy kontuzje.
  • neutralna
  • supinujaca - stopa z małą pronacją. Zewnętrzna część pięty uderza o podłoże przy niewielkiej/żadnej pronacji, przez  co podudzie narażone jest na wstrząsy, a w konskwencji na poważne kontuzje.
Bardzo łatwo sprawdzić jaką mamy stopę, oglądając nasze obuwie.
Supinująca stopa niszczy/wyciera obuwie od strony zewnętrznej, natomiast osoby z dużą pronacją niszczą obuwie pod śródstopiem i od strony wewnętrznej pięty.
Oczywiście nie omieszkałam nie zbadać swojej stopy. Zrobiłam to w dwóch sklepach i nie wyszło tak źle. Mam neutralną z tendencją do zwiększonej pronacji. Generalnie, powinnam wybierać buty z wkładką neutralną - tak mi doradzono.

Ostatecznie, zakupiłam czarne z aplikacjami złoto-brązowymi buty Reeboka, jakiś model ubiegłoroczny lub starszy.
Polowałam na JOMĘ, ale niestety dla JOMA Lady nie znalazłam mojego rozmiaru w żadnym sklepie internetowym.A niestety mam niepopularny:(rozmiar buta jak dla kobiety, z dł. wkładki 27cm.I jak tu można cos fajnego wybrać? Połączyć kolorystykę, atrakcyjność buta z wygodą i komfortem uprawiania sportów w nich.
Ok, zawsze mogę kupić męskie, ale, nie o to chodzi.

W trakcie przeglądania w większości sklepów internetowych, brakowało mi możliwości filtrowania po rozmiarze i rodzaju stopy. W końcu trafiłam na fajny outlet sportowy - no może nie są to profesjonaliści w obsłudze, ale jak wiesz czego chcesz, to taki sklep jest jak najbardziej ok. Ceny niższe, genialny wybór filtracji. Spodobało mi sie. Poza tym, ceny artyków np. Adidasa są super przystępne dla przeciętnego Kowalskiego czyli dla mnie:)

I dowiedziałam się, przy okazji kupna butów, że są nawet specjalne buty do ...ping-ponga!:) to dopiero!

Polecam poniżej motywacyjne publikacje "Złotych Myśli"w formie: audio mp3, e-book czy książka, które dają  tzw. kopa do działania, treningu. Motywują na maksa.







 Polecam! 

Satysfakcja gwarantowana przez Złote Myśli!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony komentarz:)
Chętnie odwiedzę również Twojego bloga i podzielę się moimi uwagami:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pink Transparent Star