piątek, 5 października 2012

Skuteczny sposób na przeziębienie przedszkolaka

Piszę skuteczny, bo sprawdził się u mojej córki podatnej na choroby.Zwłaszcza teraz w sezonie jesiennym.U nas, przeważnie choroba wirusowa przekształcała się, mimo  różnorakich wysiłków z mojej strony, w bakteryjną i potrzebny był antybiotyk.
Jak tylko rozpoczął się katarek i kaszel przygotowałam syrop z cebuli z dodatkiem dwóch zabków czosnku.Jest niezawodny, rewelacyjny m.in. na mokry kaszel czyli na odkrztuszanie zalegającej wydzieliny.Syrop pomógł mi bardzo, jak będąc  chora w ciąży nie mogłam przyjmować żadnych syropów wykrztuśnych i łagodzących kaszel.
Poza tym, cebula ma właściwości przeciwzapalne, antyseptyczne,oczyszczające, a w połączeniu z czosnkiem silnie bakteriobójcze.

Przepis na syrop z cebuli :
dawkowanie na około dwa dni, bo na 3-4 dzień syropek może sfermentować.

1 duża cebula lub 2 średnie
0,4 szklanki cukru

Kroimy drobno cebulkę i wrzucamy do słoika.Zasypujemy cukrem.
Zamykamy słoik i odstawiamy na około 7-8 godzin w ciemne miejsce np. do szafki.
Po tym czasie mamy gotowy syrop.
Ja podawałam mojej 3,5 letniej córce 3 łyżeczki rano i po południu przez tydzień.
Do syropu możemy dorzucić 2 ząbki czosnku, drobniutko posiekanego.

Oto moje naturalne i skuteczne metody na przeziębienie:

1. 2-3 razy dziennie nebulizacje/inhalacje 4 ml soli fizjologicznej, a nastepnie oczyszczanie noska.

2. Psikanie 5-6 razy dziennie solą fizjologiczną na przemian z np.homeopatycznym aerozolem do noska: Eupforbium.
Ważne jest nawilżanie poprzez inhalacje i psikanie ponieważ wirusy nie lubią wilgotnej sluzówki, a w konsekwencji giną i nie torujac w  drogi bakteriom.

3. Witamina C, ta naturalna z cytryny.
2 łyżki 2 x dziennie. Córka od razu popijała to kwasisko wcześniej przygotowaną herbatą malinową z prawdziwym sokiem z malin.
Dlaczego witamina C? Wirusy nie znoszą witaminy C, a spora dawka je niszczy. Przypomnijmy sobie serial „Było sobie życie“; jak tylko żółte stworzonka(wit.C) pojawiały się na horyzoncie, to niedobre niebieskie stwory(wirusy) uciekały.Gdy witaminki C ich dopadły to ginęły.

4. 4x dziennie po 1 łyżeczce rutinacea junior w syropie.Bardzo smaczny i słodki syropek.Uszczelnia i wzmacnia naczynia krwionośne, a przez to uodparnia.

5. 2x dziennie po łyżeczce Sanosvit calcium.Jak wiemy wapno ma działanie przeciwzapalne.Odkąd pamietam moja mama zawsze rozpuszczała mi białą dużą tabletkę jak chorowałam.A dla dzieci mamy syrop o smaku bananowym.

6. Mleko z miodem, bo z czosnkiem dzieci raczej nie wypiją.

7. Na kaszel w nocy, zwłaszcza taki “łaskoczący“ czy suchy idealna jest 1 łyżka/2 łyzki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia z literką U. Podajemy 1 łyżkę przed snem i doraźnie.Lepiej nie popijać.

U mojej córki to jest jedyny sposób na kaszel nocny.Żadne syropy przeciwkaszlowe typu difergan, sanostol, dosetux, czy podobne nie działają, a wręcz nasilają kaszel.
Jak powiedziała mi jedna lekarka, przyczyną może być fakt, że Maja jest alergikiem, a alergicy tak reagują na ubstancje zawarte w tych syropach.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony komentarz:)
Chętnie odwiedzę również Twojego bloga i podzielę się moimi uwagami:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pink Transparent Star