poniedziałek, 15 października 2012

Książki i bajki dla dzieci

Książki dla dziewczynek.Moja córka Maja przechodzi etapy fascynacji różnymi postaciami z książek i bajek.

Zacznę od następujących bajek:

Teletubisie.
Pierwszą bajkę-jak skończyła roczek-jaką oglądała były słynne teletubisie. Teletubisie-małe kolorowe stworki. Najbardziej przypadł jej do gustu odcinek z królikami.Na końcu odcinka wyskakują króliki z norki - i tu króliki są ważniejsze niż teletubisie.
Dodam, że dzięki tej bajce pojawiły się u Mai pierwsze słowa typu: pa, pa i ku, ku.
Reksio.
Codziennie musiały być co najmniej 4 odcinki Reksia. Bajka sama w sobie jest ok.Piesek jest symatyczny, a sama bajka uwrażliwia dziecko na dźwięki.Jak obejrzycie uważnie fragment bajki, usłyszycie szeroką gamę dźwięków o różnych częstotliwościach brzmienia, a prawie w ogóle nie ma dialogów.Ale są dźwięki, co dla małych dzieci i nie tylko dla małych jest znakomitym ćwiczeniem i kształtowaniem pamięci słuchowej.
Świnka Peppa.
Nie tylko na mini mini, ale również bajeczki.To był hit. Non stop w kółko, Maja uwielbiała ich historyjki, ich słynne chrumkanie i zabawy w błocie.
Teraz jest chora i świętujemy powrót świnki.Na mini mini puszczają dwa odcinki pod rząd!
Małpka George czyli Ciekawski George.
Fenomenem bajki jest to, że Maja wpatruje się w ekran jak zaklęta.Jest totalnie skoncentrowana i zahipnotyzowana bajką.Kiedy ogląda tę bajkę, reaguje tylko na moje jedno pytanie, kiedy ja zdenerwowana nie słyszę odpowiedzi na moje poprzednie pytania. Tym pytaniem jest:Wyłączyć Georga?
Clifford.
Maja bardzo chciała mieć takiego czerwonego psa.
Bajki i baśnie typu: czerwony kapturek, jaś i małgosia,o królewnie, która spotykała królewicza i brali ślub, a następnie odbywało się wesele.Panna młoda miała piękną balową suknię ślubną i żyli długo i szczęśliwie. Do dzisiaj Maja ma dwie korony i czasami jest królewną.
Jakie obecnie moja prawie 4 letnia ( brakuje jeszcze 4 miesiące)lubi mieć czytane książki i bajki?
O tym następnym razem:)

1 komentarz:

  1. Teletubisie i Peppę oglądamy na dvd :) Ale zaciekawiłaś mnie tymi odgłosami z Reksia. Chyba mam gdzieś płytę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz:)
Chętnie odwiedzę również Twojego bloga i podzielę się moimi uwagami:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pink Transparent Star